smarthr@abilityhub.ro
+4 0724 448 266
Ability Hub > Servicii > Consultanță > Servicii de consiliere și orientare profesională acreditate

Servicii de consiliere și orientare profesională acreditate

Suntem furnizori acreditați de servicii de consiliere profesională și mediere pe piața muncii. Personalizăm și adaptăm acest serviciu raportându-ne întotdeauna la nevoile persoanelor consiliate dar și la rezultatul sau obiectivele pe care și le asumă angajatorul sau beneficiarul final al proiectului.

shutterstock_552389071

Scopul principal al serviciilor de consiliere și orientare profesională este orientat în trei direcții:

  • Autocunoaștere;
  • Dezvoltarea personală;
  • Sprijinul în realizarea inserției pe piața muncii;

Obiectivele acțiunilor de consiliere profesională și orientarea în carieră sunt:

  • Sprijin pentru autocunoaștere în vederea stabilirii rutei profesionale potrivite, în acord cu aptitudinile, valorile, interesele și aspirațiile personale;
  • Sprijin pentru conștientizarea propriilor aptitudini, valori, aspirații și interese vocaționale pentru luarea deciziilor în carieră;
  • Îndrumare în formularea de scopuri precise și măsurabile în vederea dezvoltării personale;
  • Consiliere pentru dezvoltarea competențelor necesare în obținerea locului de muncă dorit:  cunoașterea competențelor profesionale specifice și competențe generale/fundamentale ocupației identificate(conform Standardului ocupațional/standard profesional);
  • Sprijin pentru punerea în valoare în procesul de integrare pe piața muncii cât și la locul la muncă prin, cunoastrea metodelor și tehnicilor de promovare personală: elaborarea corectă a unui CV și a unei scrisori de intenție, participarea la un interviu de angajare, interviu telefonic etc.

Structura unei sesiuni de informare:

Principii de bază în consiliere

Alte principii de care se va ține cont în cadrul ședințelor de informare și consiliere:

  • Disponibilitate completă față de beneficiar;
  • Empatie și interes pentru nevoile și așteptările beneficiarului;
  • Înțelegere față de posibilele temeri, suspiciuni și anxietăți ale beneficiarului;
  • Evitarea judecăților de valoare;
  • Încurajarea principiile dezvoltării personale (autonomie, motivație și responsabilitate individuală);
  • Înțelegere, deschidere și adaptare la situația și problemele private ale beneficiarului;
  • Ascultare activă și fără întreruperi;
  • Încurajarea gândirii pozitive: ”Eu sunt….”; ”Eu am …”;
  • Negocierea următorilor păși și păstrarea interesului viu al beneficiarului;
  • Respectarea spațiului personal;
  • Limbaj (corporal) adecvat.

Cifre:

  • Peste 300 de persoane consiliate;
  • Peste 200 de persoane mediate;
  • 3 echipe de suport și training;
  • 2 echipe de implementare;
  • 6 proiecte europene în care am furnizat expertiză și suport;

Competențe:

  • Flexibilitate;
  • Disponibilitate;
  • Implicare;
  • Responsabilitate;
  • Orientați pe rezultat;