smarthr@abilityhub.ro
+4 0724 448 266
Ability Hub > Servicii > Consultanță > Servicii sociale

Servicii sociale

Suntem acreditați să furnizăm Servicii sociale de inserție/reinserție socială, pentru șomerii de lungă durată (centru de zi) pentru Șomerii de lungă durată și persoane în căutarea unui loc de muncă.

Serviciul social furnizat va fi axat pe reintegrarea în piața muncii a persoanelor aparținând categoriilor de beneficiari gestionați, prin desfășurarea unui plan de acțiuni și activități specifice, aspecte pe care expertiza echipei UPA Solutions și-a dovedit eficientă.

shutterstock_284802155

Programul de asistență la integrare pe care îl vom desfășura, prevede inclusiv cursuri de îmbunătățire a limbii române, a competențelor minime IT (excel, word, mail), precum și o serie de activități terapeutice pentru dezvoltarea aptitudinilor de lucru în echipă, de preluare și prelucrare de sarcini fără temeri, etc.

În acest moment, posturile pentru care oferim servicii de mediere se referă la sarcini precum: operare calculator, introducere date, sarcini de secretariat, diverse activități hand made, sarcini de arhivare, atribuții în cadrul echipei de recrutare, sarcini de curățenie, implicuire, mentenanță IT, sarcini în echipă de consiliere și orientare profesională, atribuții în realizarea serviciilor de training, traduceri, sarcini în cadrul departamentului de marketing, call center, exit interview telefonic, alte activități de call center, urmând că lista să fie dezvoltată în baza competențelor persoanelor cu care vom lucra.

Servicii oferite persoanelor aparținând categoriilor de beneficiari gestionați, care au drept de muncă și își doresc să se angajeze:

  • Sprijin pentru autocunoaștere în vederea stabilirii rutei profesionale potrivite, în acord cu aptitudinile, valorile, interesele și aspirațiile personale;
  • Sprijin pentru conștientizarea propriilor aptitudini, valori, aspirații și interese vocaționale pentru luarea deciziilor în carieră;
  • Îndrumare în formularea de scopuri precise și măsurabile în vederea dezvoltării personale;
  • Consiliere pentru dezvoltarea competențelor necesare în obținerea locului de muncă dorit: cunoașterea competențelor profesionale specifice și competențe generale/fundamentale ocupației identificate (conform Standardului ocupațional/standard profesional);
  • Sprijin pentru punerea în valoare în procesul de integrare pe piața muncii cât și la locul la muncă prin, cunoastrea metodelor și tehnicilor de promovare personală: elaborarea corectă a unui CV și a unei scrisori de intenție, participarea la un interviu de angajare, interviu telefonic etc.;
  • Încurajarea încrederii de șine și a puterii de decizie a beneficiarului;
  • Motivarea potențialilor beneficiari de a se înscrie la programele de formare profesională gratuite existente în zonă, în funcție de abilitățile și interesele profesionale ale acestora;
  • Creșterea șanselor potențialilor beneficiari de a găsi un loc de muncă corespunzător aspirațiilor profesionale, pregătirii profesionale și ofertei de locuri de muncă existențe pe piață;
  • Identificarea și evaluarea nevoilor beneficiarului;

Principii de care se va ține cont în cadrul sesiunilor de lucru:

  • Disponibilitate completă față de beneficiar;
  • Empatie/ interes pentru nevoile/ așteptările beneficiarului
  • Înțelegere față de posibilele temeri/ suspiciuni/ anxietăți ale beneficiarului;
  • Evitarea judecăților de valoare;
  • Încurajarea principiile dezvoltării personale (autonomie, motivație, responsabilitate individuală);
  • Înțelegere, deschidere și adaptare la situația/ problemele private ale beneficiarului;
  • Ascultare activă, fără întreruperi;
  • Încurajarea gândirii pozitive: ”Eu sunt….”; ”Eu am …”
  • Negocierea următorilor păși și păstrarea interesului viu al beneficiarului;
  • Respectarea spațiului personal;
  • Limbaj (corporal) adecvat;

În cadrul întâlnirilor cu beneficiarul, consilierul va ține cont și de următorii factori:

  • Informația inițială și schimbul mutual;
  • Abilitatea beneficiarului de a înțelege și a verbaliza propriile nevoi;
  • Identificarea nevoilor și punctelor forțe;
  • Explicarea sensului consilierii (rolul și scopul acestor întâlniri);
  • Prezentarea setului de servicii oferite;
  • Descrierea rolului și funcțiilor consilierului;
  • Analiza, evaluarea și prioritizarea nevoilor beneficiarului;
  • Negocierea unei forme de consiliere adecvate în funcție de cerințele beneficiarului;
  • Stabilirea unui calendar de lucru;

Cifre:

  • Peste 3000 de persoane defavorizate, beneficiare ale serviciilor sociale;
  • Peste 600 de persoane mediate;
  • Peste 300 de persoane defavorizate active în prezent;
  • Echipa de suport și training;
  • Asistenți sociali cu experiență;

Competențe:

  • Flexibilitate
  • Disponibilitate
  • Implicare
  • Responsabilitate
  • Diversitate